انيشتين كوچولو

به وب من خوش آمديد ... دوست گرامي ... خوشحال ميشم كه لحظات خوبي را در وبم سپري كني ...

چگونه سرما مي خوريم؟

 

 

افرادی که به مدت 8 هفته از تکنیک های مدیتیشن استفاده کرده اند یا فعالیت بدنی متوسطی داشته باشند در مقایسه با دیگران دفعات کمتری دچار سرماخوردگی شده اند. 
 بررسی ها نشان میدهند؛آرام سازی ذهن،روحیه را بهبود می بخشد  و به کاهش استرس کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. 
 کسانی که از مدیتیشن استفاده می کنند، 76 درصد کمتر از دیگران دچار سرماخوردگی می شوند و اگر سرما بخورند مدت زمان سرماخوردگی 50درصد کاهش می یابد. 
 مدیتیشن باعث می شود آنتی بادی های بدن حاضر باشند و به محض ورود ویروس با ان مبارزه کنند

   

 

          

 

                                                                                     

 

 

 

 

      

                   

 

                                                           

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

[ دو شنبه 2 دی 1392برچسب:,

] [ 15:27 ] [ گل مينا ]

[ ]

ادويه

                                   

 

گیاهان دارویی‌ در طول تاریخ، نجات‌بخش انسان از بیماری‌های کشنده بوده است. امروزه نیز استفاده از گیاهان دارویی جایگاه بسیار

مهمی در سیستم بهداشت و درمان دارد و جالب است بدانید بسیاری از داروهای شیمیایی طب مدرن از جمله آسپرین نیز دارای منشأ گیاهی است.

گیاهان دارویی به آن دسته از گیاهان گفته می‌شود که تمام یا قسمتی از گیاه حاوی مواد موثری است که به‌تنهایی یا در ترکیب با سایر گیاهان می‌تواند تأثیرات شیمیایی و زیستی مفیدی روی بدن داشته باشد و با تنظیم فعالیت ارگان‌های مختلف بدن به درمان مشکلات و بیماری‌ها بپردازد.

گیاهان دارویی به اشکال مختلف مانند: تازه، خشک‌شده یا پودر، دم‌شده، جوشانده، شربت، روغن‌های گیاهی و فرآوری‌شده مصرف می‌شود.

برای تهیه این ترکیبات می‌توان قسمتی از یک گیاه یا کل گیاه را مورد استفاده قرار داد یا آن که برحسب خواص و نیاز بیمار چند گیاه مختلف را با هم ترکیب کرد.

نحوه تهیه یک ترکیب گیاه دارویی بسیار مهم است و چه بسا خواص آن را تغییر می‌دهد.

به عنوان مثال بسیاری از گیاهان دارویی باید به صورت دم‌‌کرده استفاده شود و اگر بر اثر ندانستن یا غفلت مصرف‌کننده جوشانده شود، خاصیت آن تغییر می‌کند و چه بسا موادی از گیاه آزاد می‌شود که دارای عوارض خواهد بود.

یک نمونه قابل اشاره «جینسینگ» است که حتما باید به صورت دم‌کرده استفاده شود و جوشانده آن می‌تواند مضر باشد و برعکس بعضی از گیاهان دارویی‌ را باید به صورت جوشانده مصرف کرد و مصرف دم‌کرده آن فاقد اثرات دارویی‌ مورد انتظار است.

مثال دیگر نحوه تهیه نوشیدنی خاکشیر است که اگر با آب گرم تهیه شود، می‌تواند مسهل بسیار خوبی باشد و اگر با آب سرد مصرف شود قابض است.

تاثیرات گیاهان دارویی‌ به علت مواد موثر شیمیایی موجود در گیاه یا به علت تاثیر ترکیبات مختلف این گیاه روی ارگان‌های مختلف بدن و تنظیم فعالیت و بازگرداندن تعادل به بدن است.

اینجاست که باید عوارض احتمالی گیاهان دارویی‌ یا تداخل اثر آن با سایر گیاهان دارویی‌ و داروهای شیمیایی و حتی مواد غذایی مصرف شده از سوی بیمار را مورد توجه قرار داد بنابراین تجویز گیاهان دارویی‌ و داروهای گیاهی مانند سایر شاخه‌های پزشکی باید از سوی کسی انجام شود که علم و مهارت کافی داشته باشد.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

[ دو شنبه 2 دی 1392برچسب:,

] [ 15:25 ] [ گل مينا ]

[ ]

چرا نقره در زمين بيشتر طلاست

 

ستاره شناسان از مدتها قبل می دانستند که فلزهای زمینی چون طلا و نقره در انفجارهای نواخترها تشکیل شده‌اند، اما ماهیت دقیق این فلزات در هاله ای از ابهام بود، اکنون یک تحقیق جدید دستور العمل منحصر به فردی را برای تهیه نقره در فضا شناسایی کرده است.

 

درحالی که اکثر عناصر سبک چون هیدروژن و هلیوم در انفجار بزرگ شکل گرفته اند، عناصر سنگینتر چون کربن و اکسیژن در ستاره ها از طریق گداخت هسته ای تشکیل شده اند.

فلزهای سنگین کمیابی چون  طلا و نقره برای تشکیل شدن نیاز به فضای شدید ستاره ای دارند و تنها در طول انفجار ستاره های بسیار بزرگ یا نواخترها مشاهده می شوند.

کامیلا هانسن از ستاره شناسان دانشگاه هیدلبرگ در آلمان گفت: وقتی که این غولهای ستاره ای می میرند و منفجر می شوند، مواد جدیدی را با فشار به فضا وارد می کنند که تحقیقات نشان می دهد این امر ماهیت اکثر فلزات سنگین روی زمین است.

تیم هانسن برای اینکه به طور جزئی به چگونگی تولید شدن نقره اشاره کنند، از روش مدلهای رایانه ای و همچنین مشاهده بیش از 70 ستاره بزرگ استفاده کردند.

براساس اظهارات هانسن به عنوان رئیس این گروه تحقیقاتی، این تیم طول موج های نور را برای تشخیص عناصر شیمیایی تشکیل دهنده ستاره ها مورد تحلیل قرار داد، میزان هر عنصر ارتباط مستقیمی با قدرت خطوط طیفی دارند که این امر نیز به میزان داغ بودن ستاره مربوط می شود.

محققان نتیجه گیری کردند که تولید نقره در ستاره هایی که از ابعاد چندان بزرگی برخوردار نیستند شکل می گیرد و تولید طلا در ستاره های بسیار بزرگ شکل می گیرد، اما این امر از طریق نوع کاملا متفاوتی از گداخت هسته ای صورت می گیرد که از آن با عنوان فرآیند r ضعیف یاد می شود.

این کشف موجب می شد که این گروه تحقیقاتی محدودیتی برای فلزاتی قائل شوند که انواع خاصی از نواخترها می توانند ایجاد کنند.

ستاره هایی که هشت تا ده برابر خورشید هستند ممکن است در پایان عمر خود به عنوان نواخترهایی با جرم کم عمل کنند و عناصری چون پالادیوم و نقره تولید کند اما نمی تواند عناصر سنگینتری را ایجاد کند.

براساس اظهارات این محقق، این ناهماهنگی کیهانی نشان می دهد که چرا نقره روی زمین فراوان تر از طلا است.

این مطالعه نقره ستاره ای در شماره سپتامبر مجله ستاره شناسی و فیزیک نجومی منتشر شده است.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

ادامه مطلب

[ دو شنبه 2 دی 1392برچسب:,

] [ 15:18 ] [ گل مينا ]

[ ]

پرندگان چگونه آواز مي خوانند؟

 

دانشمندان توانستند اولین مدل ریاضی که پرندگان برای توانایی حسی و یادگیری خود استفاده می کنند را بسازند و معتقدند پرندگان با انقباض سریع ماهیچه های حنجره آواز خواندنشان را کنترل می کنند. به گزارش ساینس دیلی ،دانشمندان با شناسایی مدل های ریاضی و یادگیری در حیوانات امیدوارند تا بتوانند توانایی و درک ذهنی انسان را بیش از پیش شناسایی کنند.بررسی ها نشان می دهند پرندگان بالغ با سرعت بیشتر و قوی تری خطاهای موجود در آهنگ خواندشان را تصحیح می کنند . طبق مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم PNAS دانشمندان از فنچ ها برای آزمایش های خود زیاد استفاده می کنند و پرنده های نوزاد آواز خواندن را از پرنده های بالغ و پرنده های بالغ بزرگ ترها تقلید صدا می کنند. چارچوب ریاضی در پرندگان و قدرت آواز خواندن آن ها در توسعه درمانی رفتاری انسان کمک می کند و مشکلات ناشنوایی اختلالات ارتباطی و بیماری ها عصبی و سکته مغزی را می تواند بهبود بخشد. پرندگان نیز مانند انسان ها دارای لهجه های خاص خود در آواز خواندن هستند. دانشمندان دریافته اند که تفاوت لهجه در آواز خواندن پرندگان ریشه در بادگیری..

                                                         

                                                   

 

                                                             

 

                                           

                                                                          

                        

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

[ دو شنبه 2 دی 1392برچسب:,

] [ 15:5 ] [ گل مينا ]

[ ]